KURSY I SZKOLENIA
INSTRUKTORSKIE
Rozwój to piękny proces zmian, który prowadzi do
ulepszenia i poszerzenia swoich możliwości.
Dlatego rozwijajmy się ile fabryka dała.
Jednym ze sposobów są warsztaty (w Vidiusie też je znajdziesz) a drugim są KURSY i SZKOLENIA.
Oj, a tych nigdy za wiele!
Każdy kurs to kolejna pełna wiedzy cegiełka do Twojego
trenerskiego/instruktorskiego portfolio.
To wartość dodana do Twojego warsztatu, do jakości Twoich
zajęć, do Twojej rangi jako trener/instruktor.
Każde szkolenie to dodatkowa wiedza, uzupełnienie bazy danych, poszerzenie horyzontów, sposób na bycie jeszcze lepszym w tym, czym się zajmujesz.
Czy robisz to dla papierka? -Nie!
W Polsce nawet go nie potrzebujesz by prowadzić zajęcia.
Ale robisz to dla siebie! Bo chcesz być fachowcem!
I to jest cudowne! Oby było więcej takich osób jak Ty!
A skoro tu jesteś i zależy Ci na zdobyciu kolejnej cegiełki z wiedzą, to sprawdź ofertę kursów instruktorskich CKKS oraz szkoleń VIDIUS ACTIVE i korzystaj ile tylko jesteś w stanie dźwignąć. Zbieraj cegiełki i wybuduj z nich solidną konstrukcję pod nazwą SUPER TRENER.

KURSY CKKS:
Przy współpracy z CKKS - Centrum Kształcenia Kadr Sportowych w Vidius Active organizowane są akredytowane przez Kuratorium Oświaty kursy dla przyszłych instruktorów i trenerów, które prowadzone są przez właścicielkę Vidiusa - mgr Sylwię Łyżwę.
Jakie kursy można ukończyć w krakowskim Vidiusie?
-
KURS INSTRUKTORA TAŃCA;
-
KURS INSTRUKTORA FITNESS;
Z kodem: VIDIUSACTIVE każda osoba zapisująca się na dowolny kurs/szkolenie organizowany przez CKKS, otrzyma rabat 10%.
Zapraszamy na stronę organizatora, by zapoznać się z szeroką ofertą kursów i szkoleń:

Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej przeznaczony jest dla każdego, kto lubi, „czuje” taniec i chciałby w przyszłości prowadzić zajęcia taneczne.
Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
-
zdobyć uprawnienia do prowadzenia zajęć tanecznych dla dzieci/młodzieży/dorosłych.
-
wiedzieć, jak uczyć innych i jak w przystępny sposób przekazywać swoją wiedzę i umiejętności, dostosowane do wieku i predyspozycji odbiorców.
-
nauczyć się jak prowadzić zajęcia taneczne na wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym, kształtując pokolenie przyszłych zawodowych tancerzy i instruktorów.
Na kursie zdobędziesz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak tworzyć choreografie, jak zdyscyplinować i zaciekawić swoimi zajęciami podopiecznych. Zdobędziesz wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy, jak również tajniki pracy w danej branży.
HARMONOGRAM KURSU:
WEEKEND 1 (część teoretyczna i praktyczna – wskazany strój sportowy)
-
Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w kursie instruktora tańca.
-
Omówienie pojęcia „taniec”, zapoznanie ze stylami i rodzajami tańca oraz przedstawienie korzyści jakie niesie za sobą trenowanie tańca.
-
Praca instruktora:
-
rola instruktora;
-
praca głosem i ciałem;
-
profesjonalizm i odpowiedzialność;
-
instruktor jako autorytet.
-
-
Metodyka pracy:
-
z dziećmi;
-
z młodzieżą;
-
z dorosłymi.
-
-
Dostosowanie poziomu zajęć, muzyki, tempa nauczania do osób na sali.
-
Grupa rekreacyjna a turniejowa – omówienie różnic.
-
Anatomia układu ruchu - podstawowe zagadnienia.
-
Tok zajęć. Jak przygotować lekcję tańca.
-
Rozgrzewka – podstawa każdego treningu.
-
Technika tańca – podstawowe kroki:
-
tańca klasycznego;
-
tańca jazzowego;
-
disco dance;
-
hip hop.
-
-
Taniec + akrobatyka – coraz bardziej popularne połączenie. Jak łączyć elementy akrobatyczne z tańcem.
-
Podnoszenia:
-
dobór podnoszeń do grupy;
-
najczęstsze błędy.
-
-
Stretching w tańcu, czy jest niezbędny? Kiedy robić, a kiedy nie? Dyskusja i omówienie tematu.
-
Otrzymanie indywidualnych wytycznych do egzaminu praktycznego.
WEEKEND 2 (część teoretyczna, praktyczna i egzaminacyjna – wskazany strój sportowy)
-
Wzmacnianie – ważna część w treningu tańca. Dobór ćwiczeń do kategorii wiekowej.
-
Jak prowadzić zajęcia bezpiecznie.
-
Choreografia – zasady tworzenia choreografii w odniesieniu do grupy treningowej.
-
Taniec solo, duet, mini formacja, formacja. Przykładowe ustawienia.
-
Turnieje taneczne:
-
przygotowanie do turnieju;
-
zgłaszanie udziału w turnieju.
-
-
Praca z rodzicami – dyskusja i omówienie zagadnienia oraz roli rodzica
w edukacji tanecznej. -
Egzamin pisemny
-
Egzamin praktyczny:
-
przeprowadzenie lekcji tańca wg podanych wcześniej kryteriów;
-
losowe zadanie z zakresu techniki tańca;
-
odpowiedź na losowe pytanie teoretyczne.
-

Kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej przeznaczony jest dla każdego, kto lubi wszystko co jest związane z aktywnym prowadzeniem siebie w rytm muzyki.
Ten kurs jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
-
zdobyć uprawnienia do prowadzenia zajęć fitness.
-
wiedzieć, jak budować zajęcia fitness, dobierać ćwiczenia do wieku i poziomu klientów, jak dobierać muzykę do rodzaju prowadzonych zajęć oraz jak kontrolować technikę ćwiczeń i jej wykonywanie.
-
nauczyć się jak prowadzić zajęcia fitness na bardzo wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym i metodycznym.
Na kursie uzyskasz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak tworzyć choreografię fitness. Zdobędziesz też wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy (w tym katalog ćwiczeń wzmacniających), jak również tajniki pracy w danej branży.
HARMONOGRAM KURSU:
WEEKEND 1 (część teoretyczna i praktyczna – wskazany strój sportowy)
-
Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w kursie instruktora fitness.
-
Omówienie pojęcia „fitness”, zapoznanie z rodzajami fitness’u oraz przedstawienie korzyści jakie niesie za sobą trenowanie.
-
Praca instruktora:
-
rola instruktora; praca głosem i ciałem; profesjonalizm i odpowiedzialność; instruktor jako autorytet.
-
-
Struktura zajęć fitness
-
Rozgrzewka – podstawa każdego treningu.
-
Praca z muzyką:
-
blok – podstawy i rodzaje rozliczania muzyki
-
tempo muzyki i dobór do intensywności treningu
-
rola muzyki
-
rozpoznawanie jedynki we frazie
-
cueing i jego rodzaje
-
kroki fitness, tranzycja, impakt
-
zasady budowy choreografii fitness
-
-
Anatomia Funkcjonalna.
-
Trening cardio.
-
Trening muscle. Trening mieszany
-
przykładowe ćwiczenia na poszczególne partie mięśniowe
-
technika ćwiczeń wzmacniających
-
dobór ćwiczeń i trenażerów do poszczególnych zajęć
-
bezpieczeństwo podczas zajęć wzmacniających
-
zasady doboru obciążeń
-
-
Trening mieszany
-
rodzaje i zasady zajęć mieszanych; bezpieczeństwo podczas zajęć mieszanych
-
WEEKEND 2 (część teoretyczna, praktyczna i egzaminacyjna – wskazany strój sportowy)
-
Zajęcia mentalne:
-
rodzaje i zasady zajęć mentalnych
-
wpływ treningów mentalnych na zdrowie
-
bezpieczeństwo w treningu grupowym
-
technika ćwiczeń
-
dobór muzyki do zajęć Body & Mind
-
stretching, omówienie zagadnienia
-
opracowanie planu przykładowych ćwiczeń
-
-
Jak prowadzić zajęcia bezpiecznie.
-
Omówienie pojęć
-
motoryczność i cechy motoryczne
-
somatotypy i wskaźnik BMI
-
metabolizm
-
powrót do aktywności
-
włókna szybo i wolnokurczliwe
-
„zakwasy”
-
podstawy pierwszej pomocy
-
klient ze schorzeniami
-
-
Egzamin pisemny
-
Egzamin praktyczny:
-
przeprowadzenie lekcji fitness wg podanych wcześniej kryteriów;
-
losowe zadanie z zakresu techniki ćwiczeń;
-
odpowiedź na losowe pytanie teoretyczne.
-
SZKOLENIA VIDIUS ACTIVE:
Szkolenia dla nauczycieli, trenerów, instruktorów i każdej osoby, która zajmuje się ruchem i jego nauczaniem. Każde szkolenie to przekazywana w klarowny sposób dodatkowa dawka wiedzy, która uzupełni kompetencje twarde, poprawi warsztat i pozwoli być jeszcze lepszym w pracy, którą się wykonuje.
Po ukończeniu szkolenia, każdy Uczestnik otrzymuje CERTYFIKAT UKOŃCZENIA SZKOLENIA.
Szkolenia prowadzone w Vidius Active są autorskimi projektami mgr Sylwii Łyżwa, powstałymi na podstawie wieloletniego doświadczenia, przeprowadzonych testów i badań, rzetelnej obserwacji oraz specjalistycznej literatury. Jakie szkolenia można ukończyć w krakowskim Vidiusie?
-
KSZTAŁTOWANIE ZDOLNOŚCI MOTORYCZNYCH W TRENINGU OGÓLNOROZWOJOWYM DZIECI W OKRESIE PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM - dostępny również w CKKS;
-
AKROBATYKA KOMERCYJNA - PODSTAWOWE ĆWICZENIA, NOMENKLATURA I ASEKURACJA;
-
ROZWÓJ PSYCHOMOTORYCZNY W ONTOGENEZIE - JAK DOSTOSOWAĆ ĆWICZENIA DO WIEKU UCZESTNIKÓW;
-
R.A.M.P W LEKCJI TAŃCA - JAK PROWADZIĆ ROZGRZEWKĘ BY BYŁA BEZPIECZNA I MIAŁA REALNY WPŁYW NA ROZWÓJ PODOPIECZNYCH;
-
ANATOMIA FUNKCJONALNA W LEKCJI TAŃCA - ŚWIADOMOŚĆ INSTRUKTORA W DOBORZE ĆWICZEŃ WZMACNIAJĄCYCH;
-
EFEKTYWNE ŁĄCZENIE ELEMENTÓW AKROBATYCZNYCH Z TAŃCEM - WLICZANIE AKROBATYKI W SEKWENCJE.
Grupy zorganizowane (od 10 osób) otrzymują rabat: 15% na wybrane szkolenie.

CENA: 590 zł
Szkolenie uzupełniające przeznaczone dla nauczycieli, instruktorów i trenerów pracujących z dziećmi - szczególnie w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
-
zdobyć wiedzę z zakresu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
-
wiedzieć, jak uczyć innych i jak w przystępny sposób przekazywać swoją wiedzę i umiejętności, dostosowane do wieku i predyspozycji odbiorców.
-
nauczyć się jak prowadzić zajęcia o charakterze ogólnorozwojowym na wysokim jakościowo poziomie dydaktycznym i metodycznym.
-
zyskać pewność siebie w planowaniu i prowadzeniu zajęć ogólnorozwojowych.
-
zdobyć wiedzę jak zdyscyplinować grupę i ciekawie poprowadzić trening ogólnorozwojowy.
Na szkoleniu zdobędziesz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe, jak dobierać ćwiczenia do rozwoju psychoruchowego podopiecznych, jak zdyscyplinować grupę i zorganizować czas pracy podczas zajęć, zaciekawić swoimi zajęciami podopiecznych. Zdobędziesz wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy, jak również tajniki pracy w danej branży.
HARMONOGRAM KURSU:
Dzień I.
-
Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w szkoleniu.
-
Anatomia układu ruchu - podstawowe zagadnienia.
-
Omówienie podstawowych zagadnień związanych ze szkoleniem, m.in.:
-
rozwój osobniczy człowieka;
-
rozwój psychomotoryczny;
-
motoryczność człowieka;
-
sprawność fizyczna;
-
-
Omówienie rozwoju psychomotorycznego ze szczególnym uwzględnieniem okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
-
Praca instruktora - krótkie omówienie zagadnień:
-
rola instruktora;
-
praca głosem i ciałem;
-
profesjonalizm i odpowiedzialność;
-
instruktor jako autorytet.
-
-
Metodyka pracy z dziećmi.
-
Dostosowanie poziomu zajęć, trenażerów i obciążeń treningowych do podopiecznych.
-
Rekreacja a trening sportowy – dyskusja i omówienie.
Dzień II.
-
Tok zajęć w treningu ogólnorozwojowym w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
-
Rozgrzewka – podstawa każdego treningu. Zasady bezpiecznej rozgrzewki.
-
Nauka poprzez zabawę a zabawy w jednostce treningowej – dyskusja i omówienie.
-
Trening ogólnorozwojowy z uwzględnieniem kształtowania zdolności motorycznych.
-
Motywacja podopiecznego, indywidualizacja i podstawowe pojęcia z zakresu psychologii sportu.
-
Bezpieczne prowadzenie zajęć - w zgodzie z zasadami gimnastyki korekcyjnej.
-
Praca z rodzicami – dyskusja i omówienie zagadnienia oraz określenie roli rodzica w edukacji ruchowej.
-
Trening w różnych stanach zdrowia.

CENA: 690 zł
To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
-
zdobyć wiedzę z zakresu prawidłowej nomenklatury stosowanej w sportach gimnastycznych - szczególnie w akrobatyce;
-
wiedzieć, jak prawidłowo i bezpiecznie nauczać podstawowych elementów wykorzystywanych w sportach gimnastycznych;
-
poznać bezpieczny sposób asekurowania przy elementach;
-
dowiedzieć się, które elementy akrobatyczne są niewłaściwe na poszczególnych etapach rozwoju motorycznego dzieci;
-
zyskać pewność siebie w prowadzeniu i planowaniu zajęć akrobatycznych
Na szkoleniu uzyskasz wiedzę: jak prowadzić zajęcia grupowe z akrobatyki komercyjnej, jak dostosować ćwiczenia gimnastyczne do wieku uczestników, jak bezpiecznie nauczać i asekurować podopiecznych przy podstawowoych elementach gimnastycznych, jakiego nazewnictwa użycać.. Zdobędziesz też wszelkie informacje dydaktyczne dotyczące swojej pracy (w tym katalog ćwiczeń podstawowych), jak również tajniki pracy w danej branży.
HARMONOGRAM KURSU:
Dzień I.
-
Powitanie uczestników. Poznanie się i omówienie celu udziału w szkoleniu.
-
Anatomia układu ruchu - podstawowe zagadnienia.
-
Omówienie podstawowych zagadnień związanych ze szkoleniem, m.in.:
-
rozwój osobniczy człowieka;
-
rozwój psychomotoryczny;
-
motoryczność człowieka;
-
sprawność fizyczna;
-
-
Omówienie pojęcia „rekreacja” – różnice między rekreacją a treningiem sportowym.
-
Skrócona historia sportów gimnastycznych oraz aktualna klasyfikacja sportów gimnastycznych – omówienie różnic i wykorzystywanych trenażerów.
-
Podstawowe pojęcia z zakresu sportów gimnastycznych – terminologia.
-
Podstawowe elementy gimnastyczne w teorii – omówienie prawidłowej techniki ćwiczeń.
-
Praca instruktora - krótkie omówienie zagadnień:
-
rola instruktora;
-
praca głosem i ciałem;
-
profesjonalizm i odpowiedzialność;
-
instruktor jako autorytet.
-
Dzień II.
-
Tok zajęć w treningu ogólnorozwojowym w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
-
Metodyka pracy z dziećmi.
-
Rozgrzewka – podstawa każdego treningu. Zasady bezpiecznej rozgrzewki.
-
Podstawowe elementy gimnastyczne w praktyce. Metodyka nauczania i asekuracja:
-
przewrotu w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego;
-
przewrotu w przód z fazą lotu;
-
przewrotu w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego;
-
przewrotu w tył przez skłon o nogach prostych;
-
stania na głowie;
-
stania na rękach;
-
podporu łukiem leżąc tyłem;
-
przerzutu bokiem;